Súčasné motocykle často používajú škrtiace klapky s veľkým priemerom na dosiahnutie vysokého výkonu. Avšak pri ventiloch s veľkým priemerom, keď jazdec náhle otvorí škrtiacu klapku je neriadená odozva krútiaceho momentu veľmi silná. Technológia dvojitých škrtiacich klapiek bola navrhnutá tak, aby krotila reakciu motora, ale zároveň prispievala k vysokému výkonu.
Na modeloch s dvojitými škrtiacimi klapkami sú dve škrtiace klapky na jeden valec: okrem hlavných klapiek, ktoré sú fyzicky spojené s plynovým gripom a sú ovládané jazdcom, je druhá sada klapiek, otváraná a zatváraná ECU, ktorá presne reguluje prietok nasávaného vzduchu, aby sa zabezpečila prirodzená lineárna odozva. Vzhľadom na to, že sa vzduch prechádzajúci škrtiacimi telesami stáva plynulejším, zvyšuje sa účinnosť spaľovania a aj výkon.