back to model

Kawasaki
Technológie Technológie motora

Od predstavenia nášho prvého motocyklového motora
v roku 1950, sa Kawasaki neustále snaží vyvíjať nové
technológie výroby vysoko výkonných motorov. Dnes sú naše motocykle plné mnohých originálnych technologických prvkok Kawasaki, vyvinutých počas našej dlhej histórie.

Duálne vstrekovanie

Dva vstrekovače, kazdý plní inú úlohu, pôsobí v inom rozsahu otáčok tak, aby sa čo najviac zvýšil výkon pri daných otáčkach.

Kawasaki KX250F bol prvý masovo vyrábaný model s funkciou duálneho vstrekovača. Jedna vstrekovacia tryska sa nachádza v smere prúdenia za škrtiacou klapkou, kde sú vstrekovacie trysky umiestnené na štandardných FI systémoch, a druhá je umiestnená v blízkosti sacej komory. Vstrekovače si rozdeľujú svoje úlohy: pôsobia v rôznych rozsahoch otáčok, a zaisťujú tak plynulú a okamžitú odozvu pri nízkych otáčkach, a vysoký špičkový výkon pri vysokých otáčkach. V prípadoch, ktoré vyžadujú nízke otáčky a okamžité zrýchlenie na začiatku, a presné ovládanie pri jazde v zákrutách, primárna funkcionalita spadá pod prvý vstrekovač. Vzhľadom k tomu, že je umiestnený v blízkosti spaľovacej komory, je palivo dodávané do motora rýchlo, čo má za následok ostrú reakciu. Naopak, keď je priorita vysoký výkon, základné operácie spadajú pod druhý vstrekovač, ktorý je vysokootáčkový. Jeho umiestnenie ďalej od spaľovacieho priestoru znamená, že palivo má dlhšiu dobu vstrekovania. To dáva viac času na zmiešanie palivových častíc a vzduchu, a ochladenie a kondenzáciu tejto zmesi. To znamená, že keď je potreba viac energie,  valec môže byť naplnený väčším množstvom vysoko kvalitnej zmesi.