Samonosný rám Kawasaki je dutá konštrukcia z hliníkových častí. Pôvodne koncipovaný inžiniermi Kawasaki, používa tento rám motor ako nosný prvok, tým pádom tuhosť balancovania nezáleží len od rámu, ale na kombinácii rámu a motora. V spojení motora a predného a zadného odpruženia, tento dutý rám obklopuje motor zvrchu. Rám je vyrobený z ľahkých materiálov, a hlavná sekcia taktiež pôsobí ako chladiaci box a box na batériu. Ďalej tým, že rám neobklopuje motor zospodu ani z boku, môže byť podvozok veľmi kompaktný. Obzvlášť pri veľkoobjemových modeloch, úzky dizajn rámu uľahčuje jazdu. Hliníkový samonosný rám Kawasaki bol vyrobený v 1980, pôvodne na svetovú Veľkú cenu. Debutoval na modeli KR500 a stal sa prekvapením. Do sériovej výroby bol uvedený s modelom Ninja ZX-12R. Teraz nájdeme túto originálnu Kawasaki technológiu na veľkoobjemových top modeloch.