Pri akcelerácii na klzkom povrchu môže ľahko nastať prešmykovanie zadného kolesa (tzn. zadné koleso sa točí rýchlejšie ako predné), ktoré môže viesť až k strate kontroly nad motocyklom. Tomu bráni systém trakčnej kontroly: keď zaznamená prešmykovanie kolesa, zníži výkon motora, aby zadné koleso opäť získalo trakciu. Funguje aj v situáciách, keď sa koleso krátkodobo dostane na klzký povrch, napríklad pri prejazde cez mokrý kanálový poklop. Systém KTRC riadi tri parametre - časovač zapaľovania, množstvo paliva a množstvo vzduchu, vstupujúcich do motora - čoho výsledkom je veľmi prirodzená a plynulá jazda.
Hoci by systém mohol zasiahnuť tak, aby si jazdec ani nevšimol, že vôbec k nejakému prešmykovaniu došlo, je jeho reakcia o veľmi krátky moment oneskorená, aby mal jazdec vždy dobrý obraz o aktuálnej situácii na ceste a mohol si uvedomiť prípadné nepriaznivé podmienky, pretože významným prvkom filozofie Kawasaki je, aby elektronické systémy predstavovali podporu pre jazdcov.