Kawasaki
Technológie Technológie motora

Od predstavenia nášho prvého motocyklového motora
v roku 1950, sa Kawasaki neustále snaží vyvíjať nové
technológie výroby vysoko výkonných motorov. Dnes sú naše motocykle plné mnohých originálnych technologických prvkok Kawasaki, vyvinutých počas našej dlhej histórie.

Trakčná kontrola Kawasaki (1-režimová)

Trakčná kontrola Kawasaki (Kawasaki TRaction Control) bráni prešmykovaniu zadného kolesa pri jazde na rôznych povrchoch.

Pri akcelerácii na klzkom povrchu môže ľahko nastať prešmykovanie zadného kolesa (tzn. zadné koleso sa točí rýchlejšie ako predné), ktoré môže viesť až k strate kontroly nad motocyklom. Tomu bráni systém trakčnej kontroly: keď zaznamená prešmykovanie kolesa, zníži výkon motora, aby zadné koleso opäť získalo trakciu. Funguje aj v situáciách, keď sa koleso krátkodobo dostane na klzký povrch, napríklad pri prejazde cez mokrý kanálový poklop. Systém KTRC riadi tri parametre - časovač zapaľovania, množstvo paliva a množstvo vzduchu, vstupujúcich do motora - čoho výsledkom je veľmi prirodzená a plynulá jazda.
Hoci by systém mohol zasiahnuť tak, aby si jazdec ani nevšimol, že vôbec k nejakému prešmykovaniu došlo, je jeho reakcia o veľmi krátky moment oneskorená, aby mal jazdec vždy dobrý obraz o aktuálnej situácii na ceste a mohol si uvedomiť prípadné nepriaznivé podmienky, pretože významným prvkom filozofie Kawasaki je, aby elektronické systémy predstavovali podporu pre jazdcov.