Pán Horiuchi uviedol, že spoločnosť Kawasaki už mnoho rokov vykonáva výskum EV a poznamenal, že výskum spoločnosti KHI bol doteraz založený na stroji so strednou kapacitou s viac „jazdnými vlastnosťami“ ako súčasné stroje EV na trhu. Projekt EV sa testoval na dráhe Autopolis vlastnenej spoločnosťou Kawasaki v južnom Japonsku, ako aj v mestských prostrediach v reálnom živote.
Pokračoval; „Zamerali sme sa na jazdu počas testovania na cestách s použitím zdroja elektrickej energie, ktorý umožňuje vysokú úroveň flexibility v dodávaní krútiaceho momentu a sily - so schopnosťou radenia prevodov. Výsledkom je stroj poskytujúci dobrý pocit jazdca v súlade s naším celkovým poslaním jazdectva."
Kompaktný stroj s veľkosťou podobnou Ninja 650 využíva známe odpruženie a brzdy cestných motocyklov Kawasaki so strednou hmotnosťou a rovnakú technológiu podvozku, ako sa používa na mnohých strojoch radu Ninja a Z.
Jadrom vozidla s hmotnosťou 219 kg je akumulátor, ktorý je možné nabíjať pomocou rýchleho nabíjacieho systému CHAdeMo alebo pomocou bežného domáceho napájania 100 - 240 V. Týmto spôsobom stroj EV sleduje súčasný trend, ale Kawasakiho „zábavná jazda“ Rideology si vyžadovala ďalšie myslenie.
Výsledkom je dvojkolesový elektrický stroj s dosahom približne 100 km s vlastnosťami bežného stroja, ako je spojka a štvorstupňová prevodovka. Týmto spôsobom by sa očakávalo, že vozidlo bude atraktívne pre aktuálny profil majiteľa Kawasaki a bude spĺňať filozofiu Kawasaki Rideology.
KHI, jednoducho považovaný za výskumný projekt jasne uviedol, že v blízkej budúcnosti sa neplánuje pridať EV motocykel do jeho sortimentu. Pán Horiuchi však tlačovú konferenciu uzavrel zaujímavým sľubom, že Kawasaki: „.. nájdu omnoho viac ciest, ktoré by mohli preskúmať, aby sa rozšírilo vzrušenie z kontroly nad dvoma kolesami.“