Vďaka aerodynamickej karosérii s nízkym aerodynamickým odporom ťaží rodina Ninja ZX-10R z integrovaných krídel karosérie, ktoré prispievajú k prítlaku a zabezpečenej stabilite prednej časti. Ľahko čitateľný farebný TFT prístroj môže byť spárovaný so smartfónom jazdca vďaka aplikácii Kawasaki Rideology, ktorá poskytuje rôzne aktualizácie stavu stroja, a to aj keď práce nesedíte na motorke. Medzi ďalšie funkcie zamerané na jazdca patrí elektronický tempomat, integrované režimy jazdca a KCMF, inovatívna funkcia riadenia zákrut Kawasaki, ktorá poskytuje najlepšiu odozvu a trakciu za všetkých jazdných podmienok.
Nie je žiadnym tajomstvom, že oba motocykle výrazne ťažili zo skúseností KRT (Kawasaki Racing Team) a predovšetkým z jedinečného pohľadu niekoľkonásobného šampióna WorldSBK, Jonathana Rea a pretekárskych inžinierov v Európe a Japonsku.
Ohromujúci 998 cm³ kvapalinou chladený 4-taktný radový štvorvalcový 16-ventilový motor Ninja ZX-10R dosahuje výkon 149,3 kW {203 PS} pri 13 200 ot./min., s asistenciou RamAir je pri Ninji ZX-10RR až 214 k pri 14 000 ot./min. V kombinácii s asistenčnou a klznou spojkou, športovou kontrolou trakcie a s launch controlom je pretekársky rodokmeň oboch strojov zrejmý; a to plati aj pre podvozok.
Ľahký podvozok oboch strojov je vybavený 43 mm prevrátenou prednou vidlicou Balance Free s vonkajšími kompresnými komorami, tlmením kompresie a odskoku a nastaviteľným predpätím pružiny. Vzadu je horizontálne zadné odpruženie s plynovým tlmičom BFRC lite každého stroja vybavené zásobníkom, tlmením kompresie a odskoku plus nastaviteľným predpätím pružiny. Brzdenie vpredu zabezpečuje dvojica 330 mm kotúčov Brembo s dvojitým radiálnym uložením, monoblokovými 4-piestovými strmeňmi Brembo M50.
Vplyv pretekárskej dráhy sa dokonca rozširuje aj na dizajn vzduchom chladeného olejového chladiča, ktorý KRT pomohla vyvinúť oráve v pretekoch. A práve v džungli súperenia o pódia má Ninja ZX-10RR svoje šťastné lovecké teritórium. Model RR, ktorý bol v porovnaní so ZX-10R vyladený do iného stavu, bol vytvorený ako základný stroj pre súťaž Superbike s motorom s vyššími otáčkami a radom exotických komponentov, ktoré posúvajú jeho výkonnostný potenciál na ďalšiu úroveň.
Technický list RR obsahuje impozantný zoznam takých vecí, ako sú oceľové pletené predné brzdové vedenia, ľahké titánové ojnice Pankl, špeciálne ventilové pružiny, vačkové hriadele špecifické pre RR, ľahké piesty Pankl a ľahké piestne čapy DLC plus kované kolesá Marchesini obuté do Pirelli Diablo Supercorsa. pneumatiky a sólo sedadlo.
Uctievané meno Ninja bude opäť pripravené na boj o prvenstvo na dráhach a uliciach v roku 2023 a niet pochýb o tom, že vznikne ďalšia kapitola legendy Ninja triedy litrov.
Farebné možnosti Ninja ZX-10R a Ninja ZX-10RR pre rok 2023 sú:
Ninja ZX-10R
Pearl robotic white/metallic diablo black
Lime green/ebony
Ninja ZX-10RR
Lime green