Stroj, ktorý v posledných rokoch ťažil z množstva upgradov, naplnil nespočetné množstvo trofejových skriniek, získal novú šesťstupňovú prevodovku a vylepšenia odolnosti malých a veľkých ložiskových plôch ojnice, čo ešte viac podporilo jeho reputáciu v oblasti výkonu a životnosti.
O chladiace schopnosti sa stará nedávna zmena konfigurácie kapoty, ktorá tlačí viac vzduchu k chladiču vodou chladenej pohonnej jednotky s objemom 84 cm3 a verne odráža vzhľad väčších strojov v rade KX.
KX85, spojená so štíhlou ergonómiou, ponúka až šesť rôznych pozícií riadidiel, čo umožňuje pohodlné usadenie rôznych výšok a veľkostí jazdca. A na tému výšky; v Kawasaki sú hrdí na to, že opäť ponúkajú model KX85 v malom aj veľkom rozmere kolies. Pre rodičov to samozrejme znamená, že všetky údržbárske zručnosti získané na KX85 s malými kolesami sa prenášajú na väčšie a zaisťujú efektivitu tam, kde je to najviac potrebné - na trati.
Od diskov ku 36 mm obrátenej prednej vidlice po zadnú časť Uni-Trak a disky kolies potiahnuté s čiernym alumitom, KX85 pre rok 2022 vyžaduje, aby jazdci pridali do skrinky ďalšiu poličku pripravenú na ďalšie trofeje.